Monday, January 26, 2009

Assalamualaikum

baru je balik dari pahang arini..mcm2 jadi..Ya Allah.Nak gile aku di buatnya..Sampi arini aku x betul lagi ni..aku bwk kete semlm pun nasib baik x jd pape..ade jgk la nyaris2..biase la balik mlm..mate ni bukan nampak sgt pun..nk suh kawan2 bwk aduyai..Tp alhamdulillah selamat gak aku sampi kol 1 pg td..tepakse bercuti 1 hari je..kalau x 2 hari..disebabkn perkara yg berlaku di laut semalam dan kisah berlaku keatas keluarga aku..membuatkan percutian yg pttnye jd gembira bertuka menjadi suasana sedih..semlm je kat laut cherating tempat aku bercuti 2 org lemas..1 kanak2 1 dewasa..yg kanak2 ni berlaku depan mate kitrg..bile ayah die bwk 2 org anknye mandi laut..tempat tu kalau tgk memg cetek..sekali ade satu mcm selut kebawah..ayah nye dan 1 org ank die sempat diselamatkan oleh seorang mat salleh..kebetulan mase tu die je ade dekat2 situ yg perasan..seorg nak selamtkan 3 org..memg xsempat..tp 1 org x sempat..Aku tgk ayah die dah mcm x tentu arah..bile anak die yg sorg tu x sempat nak di selamatkan..bygkanlah kehilangat seorg anak..Ya allah..Kalau aku,aku lagi rela suruh selamatkan anak aku daripada aku..puas ktrg cari anak die lagi sorg tu..Sampi aku pun hampir2 la lemas..Alhamdulillah selamat..ombak memg kuat semlm..tp mayat magse kanak2 tu jumpe pukul 3 ptg..terauma di buatnye aku..sebb bende ni jadi depan mate aku..kali petame dlm hidup aku bende ni jd depan mata..Ya Allah..Sampi arini terbayang2 aku muke anak die yg lemas tu..aku hanye mampu berdoa je..baru je jd kes ni..kol 4.30ptg tu aku dapat 1 panggilan dari mak aku..mule2 aku x dgr..sbb ckp tersangkut2 mase tu suare mak aku nangis2..tambah lagi x sedapt ati aku..kenape pulak nangis ni..Tibe mak aku ckp bakal tunang abg aku dah kembali kerahmatuallah..Ya Allah..aku pulak yg jd x tentu arah..walaupun wanita tu bkn lagi ahli keluarga aku..tp die bakal jd ahli keluarga aku..betambah la gile aku mase tu..Ya Allah..mase tu ape yg aku pk..sempat ke aku balik ni sebelum kebumi..bygkan la pukul 4.30 mase tu ade kat pahang..xkan sempat punye..mase tu aku bwk kete pun dah x tentu arah..kene pulak mak aku nangis2..aduh..kosong mase tu fikiran aku..nak cite kat kwn aku..diorg pun tgh trauma..zikir jela nak tenagkan hati..walaupun mase tu dah separuh gile sikit..ape dirg ckp kat aku..lyn x layan je aku..Mcm mane la perasan abg aku..sian die..Nasib baik die seorg yg tabah..pg2 td dah kuar g kubur bwk yasin..aku tau die tgh sedih2..aku yg xde kenemengena pun rase sedih..ni kan die..huhu..cmne la die nak tempuh seharian die..wanita tu baik sgt,alim..tp syg..Allah lebih sygkan die..Baiknye wanita ni mcm wanita yg aku kenal ni..cukup baik..aku kehilangan die pun rase sedih..ni kan abg aku..kehilangan die tanpa kembali..Ya Allah..Sume yg berlaku ni ade hikmahnye..Sejak kita 6bulan dalam rahim ibu kita..3 perkara yg telah ditentukan oleh Allah..Ajal maut kita,rezki kita dan last..jodoh kita..
itu sume dah ditentukan..Ape yg berlaku semlm betul2 menguji aku..walaupun skrg tgh x menentu..sini jela dapat aku luahkan..Semoga Roh kanak ni dan Ida dicucuri rahmat,semoga roh mereka berada bersama org2 yg beriman..Amin

Al-Fatihah

3 comments:

islamic_fityat05 said...

takziah utk abg saudare...
sdh jgk dgr luahan hati saudare nie...
bakal tunang abg saudare tu meninggal sbb ape???
accident eh???
Setiap yang hidup pasti akan mati... =(

hamba_yg_lemah said...

emm..meninggal sbb denggi..

islamic_fityat05 said...

owh..keciannyer... =(