Saturday, January 10, 2009

ALLAH TEMPAT MEMINTA PERTOLONGAN

"mintalah kamu dari Allah dari anugerahnya.Sesungguhnya Allah senang untuk diminta...dan selanjutnya."(HR Tirmizi dan Abu Nu'aim)

ade ayatnye tp sy xtau cmne nak taip kat keyboard ni..

Dari Abi Dzarrin r.a dari Nabi s.a.w bahawa diceritakan dari Tuhan Yang Maha Mulia dan Maha Tinggi(hadis Qudsi),Allah Berfirman yg bermaksud

Wahai hamba ku..sesungguhnya aku mengharamkan atas diri kamu menganiaya hambaku dan aku megharamkan pula untuk di perlakukan diantara mu,maka jgnlah kamu slaing menganiaya.

Wahai hamba ku..semua kamu adalah sesat kecuali org2 yg ku beri pertunjuk ku,maka mintalah pertunjuk ku ,agar kamu mendapat pertunjuk ku..

Wahai hamba ku..sesungguhnye kamu adalah lapar.melainkan org yg kuberi makanan.Maka minta lah makanan pada ku.Aku akan memberi mu Makanan.

Wahai hamba ku..kamu semua telanjang,melainkan org2 yg ku berikan pakaian.Maka mintalah pada ku pakaian.agak aku memberi pakaian kepada mu.

Wahai hamba ku..sesungguhnya kamu membuat kesalahan di waktu malam atau siang,sedagkan aku yg mengampukan dosa2 kamu.Maka mintalah ampun kepada ku ,maka aku akan mengampunkan dosa2 mu.

Wahai hamba ku..jika org2 yg terdahulu dari kamu dan org2 yg selepasmu,baik manusia atau jin yg kesemuanya berhimpun di atas seorang yg paling takwa di antara mu.semuanya tidak akan menambah kerajaan ku sedikitpun.

Wahai hamba ku..jika org2 yg terdahulu dari kamu dan org2 yg selepas kamu, baik manusia atau jin yg semuanya berhimpun di atas org yg paling jahat di antaranmu..semua tidak kan merugikan kerajaan ku sedikitpun.

Wahai hamba ku..jika org2 terdahulu dari kamu dan yg kemudian,baik manusia atau jin,berdiri tegak di tempat yg satu sambil semuanya memohon kepada ku ,lalu semuanya ku tunai kan segala permohonanya.mereka tidak akan mengurangi ape yg ade pada ku.seperti ape yg dikurangi seperti sebatang jarum yg dicelupkan kedalam laut.

Wahai hamba ku..sesungguhnya itulah segala amalanmu yg akan kuhitung,lalu ku penuhi amalan mu itu..barang siapa yg memperolehi kebaikan ,hendaklah die memuji Allah Yang Maha Mulia dan Maha Tinggi dan barang siapa yg memperolehi selain itu(keburukan),maka jgn memcela melainkan dirinya sendiri." (HR Muslim)

No comments: