Sunday, January 18, 2009

Assalamualaikum..

Bosanye arini..xtau nak buat ape..hehe..Jam menunjukan pukul 2.13pm..huhu..lame lagi nak abis keje..byk lagi x cuci tandas lagi..hehe..mcm ni la hidup seorg pencuci tandas..bosan sebenarnya..nasib baik la kat tandas ni ade pc..leh la lepas kan bosan dgr lagu2 nasyid..Cewah..belagak la pulak..Tp tula..bile bosan2 mcm2 ni teringat kisah2 yg lame berlaku..kadang2 tu sedih pun ade..byk sedih dari suke..aduyai..ape sj yg aku ngarut ni..wahaha...iklan2...Ade lagi 5 tandas belom basuh..malasnya..Tp xleh malas2..kene cr duit byk2..Nak khwen ooo..hehehe..Ngarut lagi aku ni..wahaha..aduyai..Sape xnak khwen kan..sume nak khwen..Tp wanita sekarg ni nak yg hensem2 je..Muke ni dah la xensem,dah la xensem cuci tandas lak tu,duit pun x berape nak ade..hahaha..Xpela..org cakap jodoh x kemane..ade jodoh ade la..xde xdela..huhu..tp teringat gak ade sorg ni ckp..kalau xde usha nak cr jodoh..xkan wanita tu nak turun dari langit...emm..betul gak tu..tp kalau dah usha..xdapat nak wat cmne..ha ha ha..iklan2..ape cite pasal jodoh ni..hehe..Sabtu ahad ade klas..emm..nampaknye bulan 6 ni dah abis belajo..huhu..Nak sambg ke xnak ye..kepale ni dah berat sgt..hehehe..Tp kalau x belajo lagi nanti duk keje cuci tandas je..wahaha...Kalau Sambg belaja..Xsempat nak kumpul duit buat khwen..Ni la susah jd laki ni..dah berumur pk nak khwen..Skrg ni wang hantaran dah Tinggi..siap main belawan2 lagi..ha ha ha..Xpela..nak letak byk2 pun letak la..tp ingat Rasuluallah S.a.w ade sebut..Mulianya seorang wanita adalah cepat nikahnya,murah maharnya dan ramai zuriatnya..emm..cmne..huhuhu..Asik cite pasal khwen je..dah nak khwen ke aku ni..belum lagi..x cukup duit lagi..Br tulis byk ni..dah xde idea....xpe2..kalau ade aku tambah lagi..wahaha..nak g sambug keje Cuci tandas ni..kang boss mara..hehehe..Salam

" YA Allah seandainya dia diciptakan mnjdi milikku,baik utkku duniaku dan akhiratku..maka satukanlah kami dlm ikatan pernikahan..tetapi Ya Allah....

Seandainya dia bukan milikku, tidak baik untukku duniaku dan akhiratku, maka pisahkan kami dn hubungkanlh kami sbg persaudaraan islam.."

14 comments:

islamic_fityat05 said...

rajin-rajinla mencuci tandas tu eh!!!
hehehe.. gurau jer..
jgn marah nanti cepat tue..
nanti ble dah tue xde sape nak pulak..
hehehe..
semoga berjumpa isteri yang solehah...
(~_^)

hamba_yg_lemah said...

he he he..InsyaAllah..Time kasih..

Nuranim~ said...

sape punye blog nih??

hamba_yg_lemah said...

Salam...Maaf ambik gamba tu tanpe kebenara..maafkan sy..Sy padam..maaf ye..

islamic_fityat05 said...

salam...
sori kcau...
tgh dok syok dgr lgu...
tbe2 t'ingatla hikayat saudare nie...
so, ana nk bg lgu nie...
khas wat saudare...
hehehe....


Ku pendamkan perasaan ini
Ku rahsiakan rasa hati ini
Melindungkan kasih yang berputik
Tersembunyi di dasar hati

Ku pohonkan petunjuk Ilahi
Hadirkanlah insan yang sejati
Menemani kesepian ini
Mendamaikan sekeping hati

Oh Tuhanku
Berikanlah ketenangan abadi
Untukku menghadapi
Resahnya hati ini mendambakan kasih
Insan yang ku sayang

Di hati ini
Hanya Tuhan yang tahu
Di hati ini
Aku rindu padamu
Tulus sanubari
Menantikan hadirmu
Hanyalah kau gadis pilihanku

Kerana batasan adat dan syariat
Menguji kekuatan keteguhan iman
insan yang berkasih


tgh dok syok cuci tnds tu...
bleh la nyanyi lgu nie...
bg m'hiburkan hati yg gundah-gelana tu....
i hope you'll like this song!!!!!

hamba_yg_lemah said...

walaikumsalam..

Tq..nice song..hehe..hikayat ape sy dah buat..hehe..pape pun..time kasih..he he he

islamic_fityat05 said...

juz 4 u...
sje jer nk menyibuk..
hehehe...
peace no WAR!!!! =)


Hadirnya tanpa kusedari
Menggamit kasih cinta bersemi
Hadir cinta insan padaku ini
Anugerah kurniaan Ilahi

Lembut tutur bicaranya
Menarik hatiku untuk mendekatinya
Kesopanannya memikat di hati
Mendamaikan jiwaku yang resah ini

Ya Allah
Jika dia benar untukku
Dekatkanlah hatinya dengan hatiku
Jika dia bukan milikku
Damaikanlah hatiku
Dengan ketentuan-Mu

Dialah permata yang dicari
Selama ini baru kutemui
Tapi ku tak pasti rencana Ilahi
Apakah dia kan kumiliki
Tidak sekali dinodai nafsu
Akan kubatasi dengan syariat-Mu
Jika dirinya bukan untukku
Redha hatiku dengan ketentuan-Mu

Ya Allah
Engkaulah tempat kubergantung harapanku
Kuharap diriku sentiasa di bawah rahmat-Mu

islamic_fityat05 said...

MAHAR CINTA.. =)

Andainya dapat engkau mendengarkan
Suara di hatiku melagukan rindu
Kiranya engkau mampu mentafsirkan
Setiap bait kata-kata yang terucap

Pasti dirimu kan memahami
Harapan kasih yang terbina
Sekian lama di sudut hatiku
Hanyalah untukmu

Bukanlah aku sengaja
Melindungi rasa di jiwa
Namun bimbang diri kan terleka
Hanyut dibuai angan dan mimpi indah
Hingga terabai segala cita
Sedang khayalan tak menjanjikan
Segunung kebahagiaan
Sebagai mahar hantaran

Apakah mungkin engkau mengerti
Setiap cinta yang dilafazkan
Bukanlah sekadar mainan
Tetapi sebuah janji

Andainya dapat engkau mendengarkan
Suara dihatiku melagukan rindu
Kiranya engkau bias mentafsirkan
Setiap bait kata-kata yang terungkap

Pasti dirimu dapat melihat
Rahsia kasih yang terpendam
Sekian lama di sudut hatiku
Hanyalah untukmu
Selamanya..

hamba_yg_lemah said...

he he he..wa..byk nye lirik..hehe..
time kasih2..he he he

islamic_fityat05 said...

hehehe... x ske ker???
same-same kasih...
hehehe.. =D

hamba_yg_lemah said...

xde la..suke je..Lagi2 lirik permata yg dicari tu.he he he..aduyai..

islamic_fityat05 said...

hehe...
lirik lgu tu???
nie mesti tgh dok syok kat seseorg kn???
teka jer...
hehehe...
jgn marah!!!! =D

hamba_yg_lemah said...

he he he..aduyai..Lirik lagu die best..boleh buat doa tu..hehe

islamic_fityat05 said...

hehehe... hmmm... yela tu... =)