Thursday, February 12, 2009

Doa Untuk Kekasih

Salam

Emm..mcm tajuk lagu la pulak doa untuk kekasih..aduyai..Tp Mane2 la yang dah jumpe pasangan tu..buat2 la khwen..Xde duit??aduyai..becinta kuar makan same2 ade lak duit..ala RM 22.50 je..xkan la xde??Ape nak buat kenduri n Duit Hantaran??Ape susah kongsi2 la..wahaha..Cari sponser ke..suke2 ati aku je..hehehe..

Dari Abdullah r.a katanya..Rasulullah S.A.W bersabda
"hai para pemuda!siapa2 di antara kamu telah sanggup memikul tanggung jawab berumah tangga,maka kahwinlah!kerana perkahwinan itu dapat menundukkan mata dan kemaluan (dari dosa).Siapa yang belum sanggup hendaklah dia puasa,kerana puasa itu dapat menundukkan nafsu birahi"

Mane2 yang becinta tu..hentikan lah..kalau dah jumpe pasangn tu xbeduit..putus dulu..doa..doa..doa dan terus berdoa..

Dengan nama Allah yang Pemurah dan Penyayang.

Segala Puji bagi Allah Tuhan Seru Sekelian alam. Ya Allah, kurniakanlah rahmat dan sejahtera atas penghulu kami Muhammad serta keluarga dan sahabatnya

Ya Allah seandainya telah engkau catatkan..Dia milik ku..Tercipta buatku..satukan lah hatinya dengan hatiku..Titipkanlah kebahagian antara kami..agar kemesraan itu abadi..Dan Ya Allah..Ya Tuhanku yang maha pengasih..seiringkanlah kami melayari hidup ini..ketepian yang sejahtera dan abadi..

Tetapi Ya Allah seandainya telah engkau takdirkan..dia bukan milik ku..bawalah dia jauh dari pandangan ku..Luputkan lah dia dalam ingatan ku..dan peliharahlah aku dalam kekecewaan..

Serta Ya Allah Ya Tuhanku yang maha mengerti..berikanlah aku kekuatan..Melontarkan bayangan nye jauh ke dada langit hilang bersama senja nan merah..Agar ku bias bahagia..walaupun tanpa bersama dengannya..

Dan Ya Allah yang tercinta..Gantikanlah yang telah hilang ..Tumbuhkan lah kembali yang telah patah..walaupun tidak sama dengan dirinya..

Ya Allah Ya Tuhanku..Pasrahkan lah aku dengan takdir mu..Sesungguhnya apa yang telah engkau takdirkan..Adalah yang terbaik buat ku..Kerana engkau maha mengetahui..Segala yang baik buat hamba mu ini..

Ya Allah cukup lah hanya engkau menjadi pemeliharaku..di dunia dan diakhirat..dengkanlah rintihan hambamu yang daif ini..jangan lah biakan aku sendirian..di dunia ini mahupun diakhirat..menjurus aku kearah kemaksiatan dan kemungkaran..Maka kurnikan lah aku seorang pasangan yang beriman..supaya aku dan dia sama2 dapat membina kesejahteraan hidup..kejalan yang engkau redhai..dan kurnikanlah aku keturunan yang soleh..

Dan Allah, limpahkanlah rahmat serta sejahtarakanlah junjungan kami Muhammad, keluarga serta sahabat-sahabat Baginda.


InsyaAllah..doa senjata org mukmin..kalau doa tak dikabulkan jgn mengeluh ye..Sbbnya
1.Belum sampi waktunya
2.kerana tidak baik bagi yang berdoa.
3.Ujian dari Allah.
4.Ditangguhkan sebagai bekal diakhirat..

Semoga mendapat pasangan yang baik2..yang boleh membimbing bukan saja kita..malah anak2 kita nanti..InsayAllah

4 comments:

islamic_fityat05 said...

salam...
sye lgi...
hehe..
doa yg bguih... =)

hamba_yg_lemah said...

salam..
amalkanlah doa ni..
jgn lupe Al-fatihah dulu ye..

zafiqa said...

salam...
panjangnyer...ni akak harap ingatan utk diri sendiri jugak...dan utk awak sama...=)

hamba_yg_lemah said...

walaikumsalam..InsyaAllah..sy sentiase..hehe..time kasih kak